Prezentare Manual aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 3787 din 05.04.2005. Acest manual, prin continutul sau, dezvolta capacitatea elevilor de a intelege cunostintele de limba si literatura romana si de a le utiliza in situatii concrete de viata, in cotidian. Materialul este impartit in 13 unitati la sfarsitul fiecarei unitati exista Recapitulare si Proba de evaluare. Continuturile unitatilor au fost astfel inlantuite incat sa permita profesorului tratarea diferitelor parti ale programei scolare in ordinea si ritmul corespunzatoare. Activitatile si exercitiile relativ independente si foarte variate servesc scopurilor propuse, tinand cont de capacitatile elevilor. Astfel, este favorizata imbinarea dintre munca independenta a elevilor si activitatea dirijata din clasa. Prin parcurgerea acestui manual, elevii vor invata sa: - discute liber pe teme diverse - citeasca textele, respectand intonatia impusa de semnele de punctuatie - stabileasca sensul unui cuvant necunoscut prin raportare la continut - formuleze intrebari si raspunsuri despre subiectele tratate in textele citite - isi exprime propriile opinii, ganduri, sentimente in legatura cu faptele si actiunile personajelor prezentate in texte literare - inlocuiasca cuvintele noi prin sinonime/ antonime - identifice unele parti de vorbire dintr-un text dat - consulte cuprinsul unor reviste pentru a intelege rolul pe care il are acesta in gasirea unor informatii cautate - realizeze o reclama pentru o carte aparuta recent in vederea promovarii acesteia. La sfarsitul manualului se afla Recapitulare finala si Evaluare finala.