Prezentare Manualul – castigator la licitatia organizata de MEdC, in anul 2004 – acorda o atentie deosebita evaluarii initiale, sprijinind colectarea de informatii despre nivelul dezvoltarii aptitudinii de scolaritate a copiilor de 6-7 ani si modul de gestionare a timpului didactic de catre fiecare invatator. Succesiunea literelor s-a stabilit in functie de efortul de pronuntare, de felul in care se combina in cuvinte, de greutatile intampinate de elevi in scrierea literelor, dar si de frecventa lor in vorbire. Manualul solicita din plin comunicarea verbala, dar si cea imagistica si figurala, invitand la un invatamant focalizat pe actiunea propriu-zisa a elevului. Se trece de la invatarea centrata pe acumulare de informatie la cea definita prin construirea graduala de capacitati si competente, atitudini si valori. Se urmareste invatarea sociala, dezvoltarea atitudinilor critice si participative, dezvoltarea si valorificarea potentialului creator, toate in sprijinul viziunii comunicative, functionale promovate de noua programa scolara.