Prezentare Forta schimbarii inaugureaza o noua serie Publica, Colectia de Leadership, un proiect realizat in parteneriat cu Ziarul Financiar si sustinut de Coca-Cola Hellenic.
Criticii care fac mare caz de aparitia liderilor carismatici care sa ii inlocuiasca pe asa-zisii administratori manipulativi ai corporatiilor americane nu ne spun anume ce inseamna, de fapt, leadershipul, sau, la drept vorbind, nici ce inseamna managementul.
John Kotter ajunge la concluzia ca, astazi, mii de companii sufera de un surplus de management si de un deficit de leadership, nu pentru ca managerilor le lipseste carisma, ci pentru ca prea putini directori executivi inteleg cu adevarat ce inseamna leadershipul si ce poate realiza. Fara o asemenea viziune, pana si celor mai capabili oameni le este dificil sa fie lideri eficienti si sa creeze culturile care sa ii ajute pe altii sa fie lideri la randul lor.
John Kotter demitizeaza conceptul de leadership si il diferentiaza complet de management. In acelasi timp, ofera noi reguli de orientare pentru liderii si managerii care incearca sa isi optimizeze relatiile si eficienta.