Prezentare Ca si orice alta specie literara, proverbul urmeaza sa fie predat/ studiat in baza unui riguros model de lectura, analiza si interpretare. Desi este de un laconism extrem, creand impresia, inselatoare, a superficialitatii, proverbul asimileaza, asemeni altor specii literare, o experienta de cunoastere si un material lingvistic pe care le „ordoneaza in structuri proprii, specifice, realizand o comunicare de un tip deosebit, cu efecte artistice” [Nicolae Constantinescu, „Lectura textului folcloric”, Bucuresti, Editura Minerva, 1980, p. 6] Descoperind statutul proverbului, elevul va cunoaste multiplele functii ale acestuia. De exemplu, raspunzand la un chestionar, el va intelege cum si din ce se instituie functiile proverbului in viata unei colectivitati. Altfel spus, elevul va fi capabil sa analizeze, sa interpreteze proverbe si sa le integreze discursului sau doar daca va defini si va evalua pe cat se poate mai larg, clasa de clasa, tabloul teoretic al speciei.