Prezentare Editia a II-a, revazuta si adaugita Orice demers de integrare a persoanelor cu cerinte educative speciale trebuie sa plece, in primul rind, de la schimbarea mentalitatilor. Aceasta conditie esentiala face posibila crearea unui cadru conceptual in asistenta persoanelor respective, precum si a serviciilor de evaluare si expertiza corespunzatoare. Toate aceste etape, cu institutiile, metodele si instrumentele de interventie necesare, sint excelent sintetizate in volumul de fata, elaborat si structurat in acord cu cele mai moderne si actuale conceptii in materie de pregatire a personalului de specialitate si a cadrelor didactice. Caracterul sau profund practic este dat indeosebi de fisele, protocoalele si grilele dupa care se realizeaza evaluarea si expertiza in special a copilului cu dizabilitati, precum si de glosarul de termeni frecvent utilizati in psihopedagogia speciala.
Cuprins: Reabilitarea, educatia si asistenta persoanelor cu cerinte speciale • Personalitatea si factorii care conditioneaza dezvoltarea copilului cu dizabilitati • Metode si mijloace de investigatie psihopedagogica • Deficientele asociate/multiple: autismul, sindromul Langdon Down, surdocecitatea • Educatia speciala: elemente de didactica Si noile tehnologii informatice • Instrumente si moduri de activitate/interventie in serviciile de asistenta psihopedagogica